Визначення терміну «Штраф»

Штраф
Штраф
- це грошове стягнення, що накладається судом у випадках і розмірі, встановлених в Особливій частині цього Кодексу, з урахуванням положень частини другої цієї статті.
КРИМІНАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ (ст.53) м.Київ, 5 квітня 2001 року N 2341-ІІІ
Штраф є грошовим стягненням, що накладається на громадян і посадових осіб за адміністративні правопорушення у випадках і розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
КОДЕКС УКРАЇНИ ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ (ст.27) 07.12.1984 (див. текст)
Штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов'язання.
ЦИВІЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ (ст.549) м.Київ, 16 січня 2003 року N 435-ІV
Штраф як адміністративне стягнення за порушення митних правил полягає у покладенні на особу, яка притягується до адміністративної відповідальності за таке правопорушення, обо'язку сплатити до державного бюджету грошові кошти у сумі, яка визначається цим Кодексом залежно від виду та характеру вчиненого правопорушення.
Митний кодекс України (ст.464) м.Київ, 13 березня 2012 року № 4495-VІ
Словник створено і підтримується за допомогою ipLex – сучасної бази даних нормативно-правової, судової та довідкової інформації
30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Новини по темі «Штрафи»

Перевірки ДПС продавців iPhone 18 у 2026 р.: понад 500 тис. грн штрафів за невидачу касових чеків
Перевірки ДПС продавців iPhone 18 у 2026 р.: понад 500 тис. грн штрафів за невидачу касових чеків
За результатами 18 контрольних закупівель встановлено 5 фактів проведення розрахунків без застосування РРО/ПРРО та без видачі покупцям фіскальних чеків під час придбання iPhone 18
Сьогодні 09:1134
З 1 жовтня 2026 р. водіям потрібно вмикати фари за межами населених пунктів
З 1 жовтня 2026 р. водіям потрібно вмикати фари за межами населених пунктів
З 1 жовтня до 1 травня водії мають вмикати денні ходові вогні або ближнє світло під час руху за межами населених пунктів. Водночас щодо штрафу за таке порушення є юридична колізія
03.10.20261141
БЕБ розслідувало несплату 8 млн грн ПДВ будкомпанією на Львівщині
БЕБ розслідувало несплату 8 млн грн ПДВ будкомпанією на Львівщині
Фінансова директорка будівельної компанії на Львівщині не декларувала ПДВ під час продажу майнових прав на нерухомість. До притягнення до кримінальної відповідальності вона повністю відшкодувала державі понад 8 млн грн збитків
02.10.202673
Норматив працевлаштування осіб з інвалідністю за ІІІ кв. 2026 р: хто має сплатити внесок і як його порахувати
Норматив працевлаштування осіб з інвалідністю за ІІІ кв. 2026 р: хто має сплатити внесок і як його порахувати
Попри відсутність порядку заповнення звіту, роботодавці повинні визначити, чи виконали вони норматив працевлаштування осіб з інвалідністю, і якщо ні – сплатити внесок. У статті розповідаємо, як це зробити за ІІІ квартал 2026 року
02.10.202644 65813
91% бізнесу підтримує зміни в податковому контролі: результати опитування 2026 року
91% бізнесу підтримує зміни в податковому контролі: результати опитування 2026 року
Опитування компаній із 15 галузей показало, що бізнес очікує законного та передбачуваного податкового контролю. Найбільш затребувані зміни — можливість виправити помилки без штрафу та повідомлення про ризики до перевірки
01.10.2026110
Сплата внесків за непрацевлаштування осіб з інвалідністю за ІІІ квартал 2026 – до 19 листопада (включно)
Сплата внесків за непрацевлаштування осіб з інвалідністю за ІІІ квартал 2026 – до 19 листопада (включно)
Подати звіт за І-ІІІ кв. 2026 р. слід до 9 листопада (включно) всім роботодавцям. А от сплатити внесок у разі непрацевлаштування осіб з інвалідністю за ІІІ кв. слід до 19 листопада (включно). Якщо не сплатити вчасно, чекатиме штраф
01.10.202624 68810
Звіти з внесків за непрацевлаштування осіб з інвалідністю за І та ІІ кв. 2026 р. без штрафів: умови від ДПС
Звіти з внесків за непрацевлаштування осіб з інвалідністю за І та ІІ кв. 2026 р. без штрафів: умови від ДПС
Звіт за І-ІІІ кв. подається до 9 листопада включно незалежно від нарахування внеску. Нарахований внесок слід сплатити протягом 10 днів після цього строку. За дотримання цих умов за завтування за І–ІІ квартали 2026 року штрафи та пеня не застосовуються
30.09.20263 607
Внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю у 2026 році: ДПС роз'яснила хто його сплачує
Внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю у 2026 році: ДПС роз'яснила хто його сплачує
З 2026 року роботодавці з 8 і більше працівниками сплачують внесок на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю, якщо не виконали встановлений норматив. Під час воєнного стану внесок зменшено на 50 %
30.09.2026261
Штрафи до 59500 грн за порушення військового обліку на підприємстві-2026: розʼяснення від Міноборони
Штрафи до 59500 грн за порушення військового обліку на підприємстві-2026: розʼяснення від Міноборони
Міністерство оборони України наголошує на необхідності дотримання правил ведення персонального військового обліку на підприємствах. За порушення законодавства в особливий період передбачені суттєві штрафні санкції (від 34 до 59,5 тис. грн)
30.09.20263 422
Штраф за неоформлення працівника без доказів фактичної роботи неправомірний: позиція Верховного суду
Штраф за неоформлення працівника без доказів фактичної роботи неправомірний: позиція Верховного суду
Верховний Суд наголосив, що для штрафу за неоформлену працю потрібно довести допуск особи до роботи саме конкретним роботодавцем та використання ним її праці. Сам факт роботи у його магазині недостатній
29.09.20261 511
Виправлення помилок у декларації з ПДВ-2026: ДПС про подання уточнюючого розрахунку
Виправлення помилок у декларації з ПДВ-2026: ДПС про подання уточнюючого розрахунку
Помилки у податковій декларації можна виправити уточнюючим розрахунком або в декларації наступного періоду. Під час воєнного стану штрафи та пеня за таке самовиправлення не нараховуються
28.09.2026313
Підприємство сплатило 38,3 млн грн після перевірки ДПС у 2026 році
Підприємство сплатило 38,3 млн грн після перевірки ДПС у 2026 році
За результатами планової документальної перевірки підприємству донарахували 38,3 млн грн податкових зобов’язань. Усю суму вже сплачено до бюджету, а від’ємне значення об’єкта оподаткування зменшено на 52,1 млн грн
25.09.2026165
Адмінштрафи за порушення ціноутворення для бізнесу можуть зрости до 102 000 грн: законопроєкт №16098
Адмінштрафи за порушення ціноутворення для бізнесу можуть зрости до 102 000 грн: законопроєкт №16098
В Україні хочуть посилити штрафи за цінові порушення. Законопроєкт №16098 передбачає штрафи для громадян до 300 н.м.д.г. (5 100 грн), для посадовців — до 350 н.м.д.г. (5 950 грн), а для бізнесу — штрафи до 100% виручки та до 102 000 грн
25.09.2026947
Неоформлення працівника у 2026 році: які штрафи загрожують роботодавцю від ДПС та Держпраці
Неоформлення працівника у 2026 році: які штрафи загрожують роботодавцю від ДПС та Держпраці
Неоформлена праця, помилки в оподаткуванні зарплати та недостовірна звітність можуть мати різні юридичні наслідки. Податкові, трудові й адміністративні санкції застосовуються за окремими правилами
24.09.20262 435
Розміри штрафів за неподання Звіту ТЦУ у 2026 році: розʼяснення від ДПС
Розміри штрафів за неподання Звіту ТЦУ у 2026 році: розʼяснення від ДПС
ДПС нагадала про штрафи за неподання та несвоєчасне подання Звіту про контрольовані операції й документації з трансфертного ціноутворення. За неподання Звіту – 300 прожиткових мінімумів, за прострочення – один за кожен день
23.09.2026297
Адмінштрафи у 2026 році: граничні строки накладання за КпАП
Адмінштрафи у 2026 році: граничні строки накладання за КпАП
Для адміністративних штрафів діють окремі строки притягнення до відповідальності та виконання постанови. Загальний строк становить 2 місяці, а для справ, які розглядає суд, — 3 місяці
23.09.2026171
Банки стягуватимуть аліменти автоматично: деталі роботи системи від Мінʼюсту
Банки стягуватимуть аліменти автоматично: деталі роботи системи від Мінʼюсту
В Україні запроваджують автоматизований пошук рахунків боржників та примусове списання коштів. Державні банки вже підключені до системи, а з жовтня 2026 року до механізму планують долучити всі банки
23.09.2026237
Акцизний склад не зареєстрований у СЕАРП та СЕ: наслідки для платника від ДПС
Акцизний склад не зареєстрований у СЕАРП та СЕ: наслідки для платника від ДПС
ДПС нагадала про відповідальність за відсутність реєстрації акцизного складу в СЕАРП та СЕ з вини платника. Штраф становить 1 млн грн, а за повторне порушення протягом року – 2 млн грн; також передбачена адміністративна відповідальність із конфіскацією
22.09.2026153
Військовий облік на підприємстві-2026: правила та обов’язки роботодавців від Міноборони
Військовий облік на підприємстві-2026: правила та обов’язки роботодавців від Міноборони
Міноборони підготувало детальне розʼяснення щодо головних правил та обов’язків роботодавців щодо військового обліку. Зокрема, мова йде про те, хто має бути взятий на військовий облік за місцем роботи, а також про те, хто має вести такий облік на підприємстві
22.09.20263 391
Збій 21 вересня під час подання звітності до ДПС за серпень 2026 року в е-формі: чи буде штраф
Збій 21 вересня під час подання звітності до ДПС за серпень 2026 року в е-формі: чи буде штраф
Платники податків повідомляють про неприйняття поданої звітності за серпень 2026 року з причини «Нецілісний пакет». Проблема виникла не лише з деклараціями з ПДВ, а й з Єдиною звітністю з ЄСВ, ПДФО та ВЗ. Розбираємося, чи загрожує платникам штраф?
22.09.202615 4291

Останні новини