Визначення терміну «Складові частини бюджету»
Складові частини бюджету
Бюджет може складатися із загального та спеціального фондів.
Складовими частинами загального фонду бюджету є:
1) всі доходи бюджету, крім тих, що призначені для зарахування до спеціального фонду бюджету;
2) всі видатки бюджету, що здійснюються за рахунок надходжень загального фонду бюджету;
3) кредитування бюджету (повернення кредитів до бюджету без визначення цільового спрямування та надання кредитів з бюджету, що здійснюється за рахунок надходжень загального фонду бюджету);
4) фінансування загального фонду бюджету.
Складовими частинами спеціального фонду бюджету є:
1) доходи бюджету (включаючи власні надходження бюджетних установ), які мають цільове спрямування;
2) видатки бюджету, що здійснюються за рахунок конкретно визначених надходжень спеціального фонду бюджету (у тому числі власних надходжень бюджетних установ);
3) кредитування бюджету (повернення кредитів до бюджету з визначенням цільового спрямування та надання кредитів з бюджету, що здійснюється за рахунок конкретно визначених надходжень спеціального фонду бюджету);
4) фінансування спеціального фонду бюджету.
Власні надходження бюджетних установ отримуються додатково до коштів загального фонду бюджету і включаються до спеціального фонду бюджету. При цьому надходження бюджетних установ у вигляді майна (активів) в натуральній формі, отримане від інших бюджетних установ, які відповідно до законодавства виконують функції з управління об’єктами державної (комунальної) власності, у межах відповідного бюджету, не є власними надходженнями таких бюджетних установ.
Власні надходження бюджетних установ поділяються на такі групи:
перша група - надходження від плати за послуги, що надаються бюджетними установами згідно із законодавством;
друга група - інші джерела власних надходжень бюджетних установ.
У складі першої групи виділяються такі підгрупи:
підгрупа 1 - плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю;
підгрупа 2 - надходження бюджетних установ від додаткової (господарської) діяльності;
підгрупа 3 - плата за оренду майна бюджетних установ, що здійснюється відповідно до Закону України "Про оренду державного та комунального майна";
підгрупа 4 - надходження бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна).
У складі другої групи виділяються такі підгрупи:
підгрупа 1 - благодійні внески, гранти та дарунки;
підгрупа 2 - надходження, що отримують бюджетні установи від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів, у тому числі заходів з відчуження для суспільних потреб земельних ділянок та розміщених на них інших об’єктів нерухомого майна, що перебувають у приватній власності фізичних або юридичних осіб;
підгрупа 3 - надходження, що отримують державні і комунальні заклади професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти від розміщення на депозитах тимчасово вільних бюджетних коштів, отриманих за надання платних послуг, якщо таким закладам законом надано відповідне право; надходження, що отримують державні і комунальні заклади фахової передвищої та вищої освіти, наукові установи та заклади культури як відсотки, нараховані на залишок коштів на поточних рахунках, відкритих у банках державного сектору для розміщення власних надходжень, отриманих як плата за послуги, що надаються ними згідно з основною діяльністю, благодійні внески та гранти.
Власні надходження бюджетних установ використовуються (з урахуванням частини дев'ятої статті 51 цього Кодексу) на:
покриття витрат, пов'язаних з організацією та наданням послуг, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю (за рахунок надходжень підгрупи 1 першої групи);
організацію додаткової (господарської) діяльності бюджетних установ (за рахунок надходжень підгрупи 2 першої групи);
утримання, облаштування, ремонт та придбання майна бюджетних установ (за рахунок надходжень підгрупи 3 першої групи);
ремонт, модернізацію чи придбання нових необоротних активів та матеріальних цінностей, покриття витрат, пов'язаних з організацією збирання і транспортування відходів і брухту на приймальні пункти (за рахунок надходжень підгрупи 4 першої групи);
господарські потреби бюджетних установ, включаючи оплату комунальних послуг і енергоносіїв (за рахунок надходжень підгруп 2 і 4 першої групи);
організацію основної діяльності бюджетних установ (за рахунок надходжень підгруп 1 та 3 другої групи);
виконання відповідних цільових заходів (за рахунок надходжень підгрупи 2 другої групи).
Розподіл бюджету на загальний та спеціальний фонди, їх складові частини визначаються виключно цим Кодексом та законом про Державний бюджет України.
Підставою для рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, відповідної місцевої ради про створення спеціального фонду у складі місцевого бюджету може бути виключно цей Кодекс та закон про Державний бюджет України.
Передача коштів між загальним та спеціальним фондами бюджету дозволяється тільки в межах бюджетних призначень шляхом внесення змін до закону про Державний бюджет України, прийняття рішення про місцевий бюджет або про внесення змін до нього (крім випадку, передбаченого частиною другою статті 57 цього Кодексу).
Платежі за рахунок спеціального фонду бюджету здійснюються в межах коштів, що фактично надійшли до цього фонду на відповідну мету (з дотриманням вимог частини другої статті 57 цього Кодексу), якщо цим Кодексом та/або законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) не встановлено інше.
Створення позабюджетних фондів органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування та іншими бюджетними установами не допускається. Відкриття позабюджетних рахунків для розміщення бюджетних коштів (включаючи власні надходження бюджетних установ) органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування та іншими бюджетними установами забороняється, крім випадків, передбачених частиною восьмою статті 16 та частиною другою статті 78 цього Кодексу, а також крім розміщення закордонними дипломатичними установами України бюджетних коштів на поточних рахунках іноземних банків, розміщення на поточних рахунках у банках державного сектору власних надходжень державних і комунальних закладів фахової передвищої та вищої освіти, наукових установ та закладів культури, отриманих як плата за послуги, що надаються ними згідно з основною діяльністю, благодійні внески та гранти, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, розміщення закладами професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти на депозитах тимчасово вільних бюджетних коштів, отриманих за надання платних послуг, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, якщо таким закладам законом надано відповідне право, та розміщення на рахунках банків надходжень, визначених пунктом 1 частини третьої статті 15, пунктом 13 частини третьої статті 29 та пунктом 12 частини першої статті 69-1 цього Кодексу, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Звітні показники щодо бюджетного відшкодування податку на додану вартість, планові і звітні показники щодо повернення кредитів до бюджету, погашення боргу, розміщення бюджетних коштів на депозитах, придбання цінних паперів, забезпечення встановленого розміру оборотного залишку бюджетних коштів та інші відповідні показники, визначені Міністерством фінансів України, обов'язково відображаються з від'ємним значенням.
Словник створено і підтримується за допомогою ipLex – сучасної бази даних нормативно-правової, судової та довідкової інформації
30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту» на мiсяць безкоштовно!Спробувати
Останні новини
- Відомості про те, що чоловік (дружина) такого платника податку при одержанні податкової соціальної пільги за місцем роботи не користується правом на збільшення розміру доходу кратного кількості дітей відображаються у заяві про застосування ПСПСьогодні 15:061
- Запущено пілотний проєкт з відбору небанківських фінустанов для фінансування агровиробників із земельним банком до 500 гектарів шляхом надання сільгоспвиробникам кредитів з частковим покриттям портфельними гарантіями Фонду часткового гарантування кредитівСьогодні 14:4016
- В Україні з'явиться можливість повідомити про дорожньо-транспортну пригоду (ДТП) через застосунок "Дія", а потерпіла сторона зможе також подати заявку на страхову виплатуСьогодні 14:1716
- Чинна ставка у розмірі 15,5% діє з 7 березня 2025 р. За повідомленням НБУ, рішення від 11 грудня 2025 р. щодо її збереження дасть змогу підтримувати монетарні умови для стійкості валютного ринку, контрольованості очікувань і приведення інфляції до цілі 5%ВажливоСьогодні 14:0223
- Юрособа як власник нерухомості в багатоквартирних будинках може виконувати обов’язок щодо платного користування землею через уповноважену особу, що реєструє права на ділянки й набуває податкових зобов’язань із плати за землю та земельного податкуСьогодні 13:4627
- Які документи роботодавець зобов’язаний подати до ПФУ, щоб отримати компенсацію витрат? До якого строку необхідно їх подати? У яких випадках роботодавець втрачає можливість отримати компенсацію, навіть якщо відпустка надана та оплачена?ВажливоСьогодні 13:3072
- Податківці розповіли, який порядок обрання або переходу ЮО на третю групу платника ЄП та як підтверджується статус такого платникаСьогодні 13:1521
- У проєкті НБУ передбачено зміни до Положення про авторизацію надавачів фінансових послуг та умови здійснення ними діяльності з надання фінансових послугСьогодні 12:5112
- На 2026 рік видатки державного бюджету на охорону здоров’я (разом із трансфертами) становлять 258,6 млрд грн, що на 38,8 млрд грн більше ніж у 2025 роціСьогодні 12:3233
- У попередній статті ми розглядали правила дисконтування дебіторської і кредиторської заборгованості для її відображення в бухобліку згідно з НП(С)БО. Тепер перейдемо до практики і дізнаємося, як розрахувати теперішню вартість довгострокової заборгованостіАналітикаСьогодні 12:10558
- З січня 2026 року по 31 липня громадяни України чоловічої статі, яким виповнюється 17 років, підлягають взяттю на військовий облік призовників. Інформація про них вноситься до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістівСьогодні 12:0965
- Це найбільший обсяг погоджених заявок у межах однієї хвилі за час роботи програми. Далі підприємства мають виконати умову про співфінансування і внести свою частку. Загалом з початку року Мінекономіки вже затвердило 538 грантів на суму майже 2,9 млрд грнСьогодні 11:5218
- Зміни до порядку емісії та еквайрингу платіжних інструментів мають на меті зобов’язати еквайра передавати емітенту інформацію про платника (отримувача), зокрема про госпсуб’єкта – код за ЄДРПОУ та фізособу – унікальний (повний) номер платіжного інструментуСьогодні 11:3022
- В особистому кабінеті користувача на порталі е-послуг ПФУ додано можливість пошуку звернень за окремими параметрами: за датою звернення; типом звернення; статусом обробки зверненняСьогодні 11:0244
- Допомога по тимчасовій непрацездатності, нарахована (виплачена) фізичній особі – підприємцю ПФУ, є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором, а ПФУ є податковим агентом щодо такого доходуСьогодні 10:5543
- Встановлено, що у разі використання е-ТТН, оформленої та зареєстрованої відповідно до Порядку функціонування системи електронного документообігу е-ТТН, водій (експедитор) пред'являє Укртрансбезпеки е-ТТН у візуальній формі подання е-документаСьогодні 10:29684
- Законом №4219 внесені зміни до санкціях за невиконання нормативу працевлаштування осіб з інвалідністю. Для цього поки тільки в проєкті вже розроблено Порядок обчислення середньомісячної зарплати для розрахунку внеску на підтримку працевлаштування таких осібАналітикаСьогодні 10:204 6223
- Уряд оновив порядок оформлення військово-облікових документів: відтепер вони створюються виключно в електронному форматіВажливоСьогодні 10:127511
- Якщо чоловік, який володіє 100% корпоративних прав іноземної компанії, визнає себе контролюючою особою такої КІК, то дружина не є контролюючою особою для такої КІК та відповідно у неї відсутній обов’язок щодо подання Повідомлення про КІК та Звіту про КІКСьогодні 09:5935
- Платник податку на прибуток, який перейшов зі спрощеної системи оподаткування, не може зменшити фінансовий результат до оподаткування на суму від’ємного значення об’єкта оподаткування, що обліковувалось у нього в декларації до переходу на ЄПСьогодні 09:3130
