Визначення терміну «Порушення бюджетного законодавства»
Порушення бюджетного законодавства
Порушенням бюджетного законодавства визнається порушення учасником бюджетного процесу встановлених цим Кодексом чи іншим бюджетним законодавством норм щодо складання, розгляду, затвердження, внесення змін, виконання бюджету та звітування про його виконання, а саме:
1) включення недостовірних даних до бюджетних пропозицій та бюджетних запитів;
2) порушення встановлених термінів подання бюджетних пропозицій та бюджетних запитів або їх неподання;
3) визначення недостовірних обсягів бюджетних коштів при плануванні бюджетних показників;
4) планування надходжень або витрат державного бюджету (місцевого бюджету), не віднесених до таких цим Кодексом чи законом про Державний бюджет України;
5) порушення встановленого порядку або термінів подання проекту закону про Державний бюджет України (проекту рішення про місцевий бюджет) на розгляд Верховної Ради України (Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевої ради);
6) порушення встановленого порядку або термінів розгляду проекту та прийняття закону про Державний бюджет України (рішення про місцевий бюджет);
7) прийняття рішення про місцевий бюджет з порушенням вимог цього Кодексу чи закону про Державний бюджет України (в тому числі щодо складання бюджету в частині міжбюджетних трансфертів);
8) порушення вимог цього Кодексу щодо затвердження державного бюджету (місцевого бюджету) з дефіцитом або профіцитом;
9) включення до складу спеціального фонду бюджету надходжень з джерел, не віднесених до таких цим Кодексом чи законом про Державний бюджет України;
10) зарахування надходжень бюджету на будь-які рахунки, крім єдиного казначейського рахунка (з урахуванням особливостей, визначених частиною дев’ятою статті 13 цього Кодексу), а також акумулювання їх на рахунках органів, що контролюють справляння надходжень бюджету;
11) зарахування доходів бюджету до іншого, ніж визначено цим Кодексом чи законом про Державний бюджет України, бюджету, в тому числі внаслідок здійснення поділу податків і зборів та інших доходів між бюджетами з порушенням визначених розмірів та термінів;
12) здійснення державних (місцевих) запозичень, надання державних (місцевих) гарантій з порушенням вимог цього Кодексу;
13) прийняття рішень, що призвели до перевищення граничних обсягів державного (місцевого) боргу чи граничних обсягів надання державних (місцевих) гарантій;
14) розміщення тимчасово вільних коштів бюджету з порушенням вимог цього Кодексу;
15) створення позабюджетних фондів, порушення вимог цього Кодексу щодо відкриття позабюджетних рахунків для розміщення бюджетних коштів;
16) порушення порядку або термінів подання, розгляду і затвердження кошторисів та інших документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету, затвердження у кошторисах показників, не підтверджених розрахунками та економічними обґрунтуваннями;
16-1) порушення вимог цього Кодексу щодо розроблення і забезпечення головними розпорядниками бюджетних коштів затвердження порядків використання бюджетних коштів (включаючи порядки та умови надання субвенцій);
17) порушення порядку або термінів подання і затвердження паспортів бюджетних програм;
18) порушення встановлених термінів доведення документів про обсяги бюджетних асигнувань до розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня або одержувачів бюджетних коштів;
19) порушення порядку та термінів відкриття (закриття) рахунків в органах Казначейства України;
20) взяття зобов'язань без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом чи законом про Державний бюджет України;
21) порушення порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань, включаючи необґрунтовану відмову в реєстрації або несвоєчасну реєстрацію бюджетних зобов'язань;
22) порушення вимог цього Кодексу при здійсненні попередньої оплати за товари, роботи та послуги за рахунок бюджетних коштів, а також порушення порядку і термінів здійснення такої оплати;
23) здійснення платежів за рахунок бюджетних коштів без реєстрації бюджетних зобов'язань, за відсутності підтвердних документів чи при включенні до платіжних документів недостовірної інформації, а також безпідставна відмова у проведенні платежу органами Казначейства України;
24) нецільове використання бюджетних коштів;
25) порушення вимог цього Кодексу при здійсненні витрат державного бюджету (місцевого бюджету) у разі несвоєчасного набрання чинності законом про Державний бюджет України (несвоєчасного прийняття рішення про місцевий бюджет);
26) надання кредитів з бюджету чи повернення кредитів до бюджету з порушенням вимог цього Кодексу та/або встановлених умов кредитування бюджету;
27) здійснення бюджетними установами запозичень у будь-якій формі або надання бюджетними установами юридичним чи фізичним особам кредитів з бюджету всупереч цьому Кодексу;
28) здійснення видатків, кредитування місцевого бюджету, які відповідно до цього Кодексу мають проводитися з іншого бюджету;
29) здійснення видатків бюджету чи надання кредитів з бюджету без встановлених бюджетних призначень або з їх перевищенням всупереч цьому Кодексу чи закону про Державний бюджет України;
30) порушення вимог цього Кодексу щодо виділення коштів з резервного фонду бюджету;
31) порушення встановлених вимог щодо застосування бюджетної класифікації;
32) включення недостовірних даних до звітів про виконання державного бюджету (місцевого бюджету), річного звіту про виконання закону про Державний бюджет України (рішення про місцевий бюджет), а також порушення порядку та термінів подання таких звітів;
33) порушення встановлених вимог щодо ведення бухгалтерського обліку та складання звітності про виконання бюджетів;
34) порушення встановлених порядку або термінів подання фінансової і бюджетної звітності бюджетних установ, а також подання такої звітності у неповному обсязі;
35) невідповідність даних, наведених у фінансовій і бюджетній звітності бюджетних установ, даним бухгалтерського обліку;
36) включення недостовірних даних до звітів про виконання паспортів бюджетних програм, а також порушення порядку та термінів подання таких звітів;
37) видання нормативно-правових актів, що зменшують надходження бюджету або збільшують витрати бюджету всупереч закону;
38) здійснення видатків на утримання бюджетної установи одночасно з різних бюджетів всупереч цьому Кодексу чи закону про Державний бюджет України;
39) порушення вимог статті 28 цього Кодексу щодо оприлюднення та доступності інформації про бюджет;
40) інші випадки порушення бюджетного законодавства учасником бюджетного процесу.
Порушення бюджетного законодавства
- це порушення учасником бюджетного процесу встановлених Бюджетним кодексом України чи іншим бюджетним законодавством норм щодо складання, розгляду, затвердження, внесення змін, виконання бюджету та звітування про його виконання.
ДЕРЖАВНА СУДОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ Н А К А З Про затвердження Інструкції про порядок проведення контрольних заходів контрольно-ревізійним відділом Державної судової адміністрації України (Інструкція, п.1.2) 29.07.2011 N 120
Словник створено і підтримується за допомогою ipLex – сучасної бази даних нормативно-правової, судової та довідкової інформації
30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту» на мiсяць безкоштовно!Спробувати
Останні новини
- КМУ ухвалив постанову, якою затверджено механізм фінансування з державного бюджету для надання розширеного переліку безоплатних медичних послуг ветеранам війни на рівні первинної медичної допомогиСьогодні 10:101
- 18 квітня Президент підписав закони №4356 та №4357, якими передбачено продовження воєнного стану та загальної мобілізації з 05:30 9 травня 2025 року ще на 90 діб (тобто до 05:30 6 серпня 2025 року)ВажливоСьогодні 10:004 6092
- В Україні активно працюють над діджиталізацією центрів Головного сервісного центру МВС. Планується, що громадяни зможуть складати онлайн-іспити з теоретичної частини на водійські права через застосунок «Дія»Сьогодні 09:133
- Виробники лікарських засобів мають відігравати більш активну роль у формуванні доступної цінової політики на ринку медикаментів. Про це заявила членкиня Комітету ВРУ з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування Вікторія ВагнєрСьогодні 08:084
- У І кварталі 2025 року ДМС оформила 25,8 тис. транзитних декларацій, що на понад 2 тис. більше, ніж у попередньому кварталі. Це найбільша кількість декларацій за квартал з початку приєднання України до Конвенції про процедуру спільного транзиту18.04.20259
- Податкові перевірки стають викликом не лише для українських платників, але й для бізнесу в інших країнах. Що ж спричинило зростання податкового тиску на бізнес? Про що спорять з податковою? Чого чекати українським платникам податків?18.04.202514
- Упродовж першого кварталу 2025 року фахівці Держпродспоживслужби дослідили понад 5,3 тисячі рекламоносіїв. У результаті контролю виявлено 1096 порушень рекламного законодавства18.04.20258
- Для роботодавців встановлений норматив робочих місць для осіб з інвалідністю у розмірі 4% середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, – у кількості одного робочого місця18.04.202511
- У випадках порушення правил військового обліку, законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію на порушників чекає постанова про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу від 17 до 25,5 тис грн18.04.202526
- Сили ТрО затверджуватимуть типову програму підготовки, а керівниками центрів та інструкторами призначатимуть передусім ветеранів. Інструктори з національного спротиву проходитимуть навчання та сертифікацію у військових закладах вищої освіти18.04.202517
- За викликом районного чи міського ТЦК та СП резервісти та військовозобов’язані зобов’язані прибути у зазначені в повістці дату, час і місце18.04.202516
- За даними ДПС, за перший квартал 2025 року до бюджету надійшло 34,1 млрд грн військового збору. Це в 3,7 раза більше, ніж за цей же період минулого року18.04.20257
- Якщо фізособа продала рухоме майно і з цього доходу не було сплачено ПДФО або ВЗ, то вона зобов’язана до 1 травня року, наступного за звітним, подати декларацію про майновий стан і визначити відповідні ПЗ та до 1 серпня сплатити такі ПЗ18.04.202514
- Податківці наголосили, що фізособи-«єдинники», які одночасно є особою, що здійснює незалежну професійну діяльність, необхідно подавати річну податкову декларацію18.04.202512
- Податківці нагадали, що податкова соціальна пільга застосовується до всієї заробітної плати за місяць, а не до її частини, тобто авансу. Тож при виплаті авансу ПДФО утримується з усієї його суми18.04.202517
- Нагадаємо основні правила нарахування відпусткових у 2025 році. Як бути, якщо працівник тривалий період перебував у безоплатній відпустці? Або отримував премії за попередні місяці?Аналітика18.04.202541
- Марченко зауважив, що жодних планів щодо фіскалізації влада запроваджувати не планує, підняття податків не передбачається і все буде здійснено в умовах, передбачених чинним законодавством18.04.2025175
- В меню «Індивідуальні податкові консультації» Е-кабінету слід зазначити: код ДПІ, адресу для листування, контактний номер телефону, е-адресу, фактичні обставини, дату подання. Поля «Найменування» та «Код ЄДРПОУ/РНОКПП» звернення заповнюються автоматично18.04.2025290
- Всі ми знаємо про подання податкових декларацій ФОПами-єдинниками з типами «Звітна», «Звітна нова» та «Уточнююча». А чи знаєте ви, що існує ще податкова декларація з типом «Довідково»? Навіщо вона потрібна та як її заповнювати, розберемося в цій статті18.04.202523
- Через портал Дія ФОПи мають можливість подати до ДПС е-документи: заяви та податкову звітність (поки що не діє), отримати відомості про об’єкти, які підлягають оподаткуванню, про податковий борг та стан розрахунків з бюджетом18.04.202518