Визначення терміну «Обов'язки і відповідальність посадових та службових осіб контролюючих органів»
Обов'язки і відповідальність посадових та службових осіб контролюючих органів
Посадові та службові особи контролюючих органів зобов'язані:
дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами;
забезпечувати сумлінне виконання покладених на контролюючі органи функцій;
забезпечувати ефективну роботу та виконання завдань контролюючих органів відповідно до їх повноважень;
не допускати порушень прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій;
коректно та уважно ставитися до платників податків, їх представників та інших учасників відносин, що виникають під час реалізації норм цього Кодексу та інших законів, не принижувати їх честі та гідності;
не допускати розголошення інформації з обмеженим доступом, що одержується, використовується, зберігається під час реалізації функцій, покладених на контролюючі органи.
Не вважається розголошенням інформації з обмеженим доступом та/або поширенням персональних даних без згоди суб’єкта персональних даних надання контролюючим органом на користь органів місцевого самоврядування інформації, передбаченої абзацом сьомим підпункту 12.3.3 пункту 12.3 статті 12 цього Кодексу;
надавати органам державної влади та органам місцевого самоврядування на їх письмовий запит відкриту податкову інформацію в порядку, встановленому законом;
оприлюднювати на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, перелік уповноважених осіб контролюючих органів, визначених підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, та переданих таким особам функцій у випадках, передбачених цим Кодексом;
оприлюднювати на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, перелік уповноважених осіб контролюючих органів, визначених підпунктом 41.1.2 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, та переданих таким особам функцій у випадках, передбачених цим Кодексом та Митним кодексом України;
використовувати дані та інформацію, отримані через електронний кабінет, необхідні для виконання покладених на них функцій з адміністрування податків, зборів, митних платежів та реалізації державної податкової та державної митної політики в межах наданих їм повноважень;
вносити до інформаційних баз даних інформацію з документів, отриманих від платників податків у паперовій формі, а також інформацію про взаємодію з платниками податків, отриману в іншій формі;
невідкладно розмістити на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, повідомлення про виявлення технічних та/або методологічних помилок чи технічного збою в роботі електронного кабінету із зазначенням дати та часу їх початку, а також невідкладно вжити всіх необхідних заходів для усунення таких технічних та/або методологічних помилок чи технічного збою, за результатами яких розмістити на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, повідомлення про їх усунення із зазначенням дати та часу їх завершення.
За невиконання або неналежне виконання своїх обов'язків посадові (службові) особи контролюючих органів несуть відповідальність згідно із законом.
за прийняття неправомірного рішення, яким визначаються податкові (грошові) зобов’язання платнику податків, посадова (службова) особа контролюючого органу, яка прийняла таке рішення, а також безпосередній керівник такої посадової особи несуть відповідальність згідно із законом.
Повторне протягом останніх дванадцяти місяців прийняття неправомірного рішення, яким визначаються податкові (грошові) зобов’язання платників податків, посадовою (службовою) особою контролюючого органу, яка прийняла таке рішення, є підставою для застосування до такої посадової (службової) особи дисциплінарного стягнення у порядку, передбаченому законом.
Незаконна відмова у наданні індивідуальної податкової консультації є підставою для застосування до винної посадової (службової) особи контролюючого органу дисциплінарного стягнення у порядку, передбаченому законом.
Шкода, завдана платнику податків неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю посадової або службової особи контролюючого органу, відшкодовується за рахунок коштів державного бюджету, передбачених для фінансування цього органу, незалежно від вини цієї особи.
Посадова або службова особа контролюючого органу несе перед державою відповідальність в порядку регресу в розмірі виплаченого з бюджету відшкодування через неправомірні рішення, дії чи бездіяльність цієї посадової (службової) особи.
Словник створено і підтримується за допомогою ipLex – сучасної бази даних нормативно-правової, судової та довідкової інформації
30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту» на мiсяць безкоштовно!Спробувати
Останні новини
- Якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку01.09.20259
- Середня заробітна плата в Україні у липні 2025 року склала 26 499 гривень. Найвищий рівень середньої зарплати зафіксовано у Києві – 40 546 грн, найнижчий у Чернівецькій області – 19 202 грн01.09.20258
- Резиденти Дія.City забезпечили зростання податкових надходжень у 2025 році, основний приріст відбувся за рахунок ПДФО, ВЗ, та ПДВ; але режим не увібрав в себе навіть половину галузі, яка продовжує використовувати схеми з подрібнення на ФОПів01.09.202514
- 1 вересня 2025 року Уряд ухвалив постанови про запровадження додаткових коефіцієнтів підвищення посадових окладів апаратів судів та працівників патронатних служб на період воєнного стану, але не довше ніж до 31 грудня 2025 року01.09.202558
- До контролюючої особи не будуть застосовано штрафи за порушення, вчинені у період дії воєнного стану в Україні за умови подання Звіту протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану01.09.20255
- Кабмін дозволив безперешкодний перетин державного кордону під час дії воєнного стану депутатам місцевих рад з числа жінок, крім тих, які є посадовими особами місцевого самоврядування01.09.2025170
- Нацбанк затвердив Положення про критерії, на підставі яких визначає фінансову компанію, державне регулювання та нагляд за діяльністю якої здійснює Нацбанк, значимою, крім Фонду часткового гарантування кредитів сільського господарства01.09.202510
- Після закінчення процедури адміністративного або судового оскарження контролюючий орган на наступний робочий день після отримання відповідного рішення зобов'язаний внести до Реєстру дані щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування платника01.09.202513
- 1 вересня 2025 року у ВРУ зареєстровано законопроєкт №13634-1, який уточнює категорії викладачів, науковців та здобувачів освіти, що матимуть право на відстрочку від мобілізації для збереження безперервності освітнього процесу01.09.2025971
- Кожне четверте підприємство в Україні декларує збитки. Рівень сплати за півріччя 2025 року становить 1,35%, що на 0,08 в.п. менше порівняно з півріччям 2024 року. Зростання дохідності на 1,6 трлн грн не супроводжується адекватним зростанням реальної сплати01.09.202512
- Якщо при проведенні перевірки контролюючим органом встановлено заниження ПДФО за минулий період та вручено ППР, то результати такої перевірки відображаються податковим агентом у додатку 4ДФ до Розрахунку у тому звітному місяці, у якому узгоджено ПЗ з ПДФО01.09.202526
- Мінфін оприлюднив проєкт Порядку надання дозволу на експлуатацію магазину безмитної торгівлі і контролю за діяльністю підприємства, яке його отримало, форми заяви про надання дозволу на експлуатацію та форм звітів про рух товарів у магазині безмитної торгівлі01.09.202514
- Власникам майна, які мають нерухомість, які підлягає оподаткуванню податком на нерухомість, але не отримали ППР, треба звернутись до податкової служби з метою звірки своєї податкової адреси (з собою необхідно мати паспорт чи ID-картку з місцем реєстрації)01.09.202544
- Механізм зупинення реєстрації ПН повинен зазнати суттєвих змін стосовно збільшення лімітів для безумовної реєстрації ПН/РК, порогу для ПН/РК за операціями з сумами до 10 тис., спрощення ознак безумовної реєстрації ПН/РК за експортними операціями тощо01.09.202553
- Планується запустити програму страхування, яке складатиметься із двох частин: відшкодування пошкодженого майна за рахунок ЕКА та страхування військових ризиків через бюджетну компенсацію частини страхової премії01.09.202528
- Для обчислення підвищувального коефіцієнта застосовується виключно ставка податку, а не збору, а отже, відсутні законодавчі підстави для застосування коефіцієнта при нарахуванні військового збору на доходи у негрошовій формі01.09.202547
- Відпустки без збереження заробітної плати для догляду за дитиною до досягнення нею шестирічного віку не зараховуються до стажу роботи, що дає право на щорічну основну відпустку01.09.202540
- ЄПП складається із публічних інвестиційних проєктів та програм публічних інвестицій, які пройшли оцінку та відбір за встановленими процедурами і визначені як такі, що можуть мати доступ до фінансового забезпечення їх підготовки та реалізації01.09.202519
- До СГ, що здійснюють реалізацію необлікованих товарів, не надали під час проведення перевірки документи, які підтверджують облік товарів, за рішенням контролюючих органів застосовується фінсанкція у розмірі вартості таких товарів, але не менше десяти н.м.д.г.01.09.202542
- Не заборонено продаж подарункових сертифікатів, проте розрахунок за товари подарунковим сертифікатом ФОПами – платниками ЄП є механізмом розрахунку не у грошовій формі, а отже, не дає права ФОПу застосовувати спрощену систему оподаткування, обліку і звітності01.09.202553