Визначення терміну «Нематеріальний актив»
Нематеріальний актив
Нематеріальний актив
- об'єкт (об'єкти) права інтелектуальної власності, а також інші аналогічні права, визнані в порядку, встановленому законодавством, об'єктом права власності.
З А К О Н У К Р А Ї Н И Про державне регулювання діяльності у сфері трансферу технологій (ст.1) м. Київ, 14 вересня 2006 року N 143-V
Нематеріальний актив
- немонетарний актив, який не має матеріальної форми та може бути ідентифікований.
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ НАКАЗ Про затвердження Положення (стандарту) бухгалтерського обліку (Положення, п.4) N 242 від 18.10.99 м.Київ
Нематеріальний актив
- немонетарний актив, який не має матеріальної форми, не є утримуваними грошима та активами, що мають бути отримані у фіксованій або визначеній сумі грошей, та може бути ідентифікований.
ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ П О С Т А Н О В А Про затвердження Інструкції з бухгалтерського обліку основних засобів і нематеріальних активів банку України (Інструкція, п.1.4) 20.12.2005 N 480
Нематеріальний актив
(НА) - немонетарний актив, який не має матеріальної форми, може бути ідентифікований (відокремлений від підприємства) або утримується підприємством з метою використання протягом періоду більше одного року (або одного операційного циклу, якщо він перевищує один рік) для виробництва, торгівлі, в адміністративних цілях чи надання в оренду іншим особам.
МІНІСТЕРСТВО КУЛЬТУРИ І ТУРИЗМУ УКРАЇНИ Н А К А З Про затвердження Методичних рекомендацій з обліку нематеріальних активів кіновиробництва (Методичні рекомендації, розд. Загальні поняття) 02.04.2008 N 353/0/16-08
Нематеріальний актив
- немонетарний актив, який не має матеріальної форми, може бути ідентифікований та утримується підприємством з метою використання протягом періоду більше одного року (або одного операційного циклу, якщо він перевищує один рік) для виробництва, торгівлі, в адміністративних цілях чи надання в оренду іншим особам. До монетарних активів належать грошові кошти, їх еквіваленти, а також інші активи, які мають бути отримані у фіксованій, визначеній сумі грошей. Решта активів вважаються немонетарними (запаси, будівлі, устаткування). Особливістю, яка відрізняє нематеріальний актив від усіх інших немонетарних активів, є відсутність його фізичної субстанції.
МІНІСТЕРСТВО ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ ЦЕНТР ПРОДУКТИВНОСТІ МІЖГАЛУЗЕВІ НОРМАТИВИ чисельності працівників бухгалтерського обліку (Нормативна частина, розд.1, п.1.1) 26.09.2003 N 269
Нематеріальний актив
- немонетарний актив, який не має матеріальної форми та може бути ідентифікований.
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ НАЦІОНАЛЬНЕ ПОЛОЖЕННЯ (СТАНДАРТ) бухгалтерського обліку в державному секторі 122 "Нематеріальні активи" (п.4) 12.10.2010 N 1202
Нематеріальний актив
- немонетарний актив, який не має матеріальної форми та може бути ідентифікований.
ПРАВЛІННЯ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ З ТИМЧАСОВОЇ ВТРАТИ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ ПОСТАНОВА Про затвердження Порядку бухгалтерського обліку необоротних активів у Фонді соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (Порядок, п.1.2) 20.12.2013 № 63
Нематеріальний актив
- немонетарний актив, який не має фізичної субстанції та може бути ідентифікований.
МІЖНАРОДНИЙ СТАНДАРТ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ 38 (МСБО 38). Нематеріальні активи (п.8) 01.01.2012 (див. текст)
Нематеріальний актив
– ідентифікований немонетарний актив, який не має фізичної субстанції.
Рада з Міжнародних стандартів бухгалтерського обліку Міжнародний стандарт бухгалтерського обліку 38 Нематеріальні активи (п.8) 01.01.2024 ( див. текст )
Словник створено і підтримується за допомогою ipLex – сучасної бази даних нормативно-правової, судової та довідкової інформації
30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту» на мiсяць безкоштовно!Спробувати
Останні новини
- Відповідальним за підготовку законопроєкту Кабміну визначено Мінсоцполітики, а строк його подання уряду датується жовтнем 2026 року. Докладніше про це далі у новині08.10.202632
- Мінфін має подати Кабміну законопроєкт щодо обмежень зловживань в сфері пільгового оподаткування до 30.11.2026. Мета – протидія штучній мінімізації податків і збільшення бюджетних надходжень. Конкретні зміни стануть відомі після оприлюднення документа08.10.202628
- Порядок заповнення Розрахунку ФОП/НПД не передбачає коригування рядків 07–082. Виправити помилки можна лише у показниках щодо кількості працівників та нових робочих місць08.10.202641
- Платники єдиного внеску можуть подати довідку-розрахунок на виплату заробітної плати онлайн через Електронний кабінет. Після автоматизованої перевірки платник отримує квитанцію про результат її опрацювання08.10.202633
- Після успішного підписання обома сторонами Дія автоматично передає Європротокол до МТСБУ, після чого він надсилається в страхові. Докладніше про це – у новині08.10.202625
- У разі ліквідації підприємства останнім звітним періодом з податку на прибуток є період, на який припадає дата ліквідації. В останній декларації потрібно зробити відповідну позначку в полі 1008.10.202623
- За 9 місяців 2026 року надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склали 569,9 млрд грн. Це на 18,9% більше відповідного показника минулого року08.10.202618
- За розпорядженням КМУ №999 Мінцифри у грудні 2026 року має забезпечити впровадження не менше як 25 нових електронних послуг у «Дії». Докладніше про це у новині08.10.202679
- За 9 місяців 2026 року проведено 1 397 перевірок характеристик продукції, з яких 690 – планові та 707 – позапланові. За результатами проведених перевірок щодо продукції, яка не відповідала встановленим вимогам, застосовано 5 338 корегувальних заходів08.10.202618
- Право інтернет-провайдерів бути платниками ЄП залишається предметом спорів із ДПС. Судова практика на боці бізнесу. Але чому немає чітких правил, щоб не звертатися до суду, і як змусити податківців виконувати судові рішення? Ось що відповів Мінфін08.10.2026313
- У квітні–вересні 2026 року за трьома товарними групами легкої промисловості задекларовані обсяги імпорту зросли, а надходження митних платежів збільшилися на 3,5 млрд грн порівняно з 2025 роком08.10.202648
- Доступ до Єдиного реєстру кваліфікацій - Класифікатора професій та сайту Національного агентства кваліфікацій буде відсутній з 8 до 12 жовтня 2026 року через технічні роботи08.10.2026855
- Східний апеляційний господарський суд підготував аналіз практики Верховного Суду щодо відшкодування витрат на професійну правничу допомогу, зокрема строків, доказів, гонорару успіху та зменшення витрат08.10.202670
- КГС ВС підтвердив недійсність договору про відступлення права вимоги на 20 млн грн, укладеного компанією з управління активами без обов’язкового погодження наглядової ради корпоративного фонду08.10.202639
- Європейська Бізнес Асоціація виступила проти зміни моделі реформи Держлікслужби та закликала зберегти створення нового регулятора, передбачивши перехідний період за потреби08.10.202629
- Накази про преміювання та зміну розміру надбавок належать до розпорядчих документів з кадрових питань. Держпраці зазначила, що працівників слід ознайомлювати з ними під підпис із зазначенням дати08.10.2026171
- Покупець помилково переказав більше коштів, ніж було потрібно, але продавець на наступний день повернув переплату. Та для ДПС це все одно привід для визнання, а потім зменшення ПЗ з ПДВ: доведеться складати податкову накладну та розрахунок коригуванняАналітика08.10.20261 539
- Як правильно діяти бізнесу після обстрілу, які документи збирати, як розрахувати збитки, чи варто страхувати воєнні ризики та які сьогодні існують шляхи отримання компенсації08.10.2026371
- ДПС пояснила, які об’єкти можна зазначати у формі №20-ОПП одним рядком, а які потрібно подавати окремо. Правила укрупнення не поширюються на майно з окремими реєстраційними номерами08.10.2026133
- Туристичний збір сплачують фізособи, які купують послуги з проживання. Але готелі, хостели та орендодавці житла є податковими агентами. Про те, як правильно заповнити декларацію з туристичного збору (із зразком заповнення), читайте в нашій статтіАналітика08.10.20262 176



















